32. Scratch program használata
Blokkprogramozás
Az egyes utasításokat és vezérlőszerkezeteket blokkok jelképezik.
A blokkokat egymáshoz illesztve állítjuk elő a programot.
Scratch:
Mesék és játékok készítésére alkalmas programozási környezet.
Regisztrálj be a következő oldalra:
Képernyő részei:
1.Parancskészlet:
Az egér segítségével húzhatok a parancsok a szomszédos programozási térbe.
A blokkok különböző kategóriákba vannak besorolva attól függően, hogy milyen célra lehet használni őket.
A kategóriákat jellemzően különböző színekkel különböztetik meg.
2.Programozási tér (kódterület):
Itt jelennek meg az egyes szereplők feladatai. Azaz maga a program.
3.Jelmezek, hangok:
Itt szerkeszthetők a szereplőhöz tartozó jelmezek és hangok.
4.Játéktér:
Itt látszik a kész program.
5.Szereplőlista:
Itt látszik az összes szereplő kicsinyített képe.
Blokkok másolása:
jobb egérgombbal kattintás a blokkon / duplikálás
Paraméter:
Blokk belsejébe beírt szám. pl. előre (10)
A paraméter nem mindig számot jelöl, akár szöveg is lehet. pl. mondd: Szia! 2 másodpercig