32. Scratch program használata

Blokkprogramozás
Az egyes utasításokat és vezérlőszerkezeteket blokkok jelképezik.
A blokkokat egymáshoz illesztve állítjuk elő a programot.
 
Scratch

Mesék és játékok készítésére alkalmas programozási környezet.

 

Regisztrálj be a következő oldalra:

scratch.mit.edu/

 

 

 

Képernyő részei:

1.Parancskészlet:

Az egér segítségével húzhatok a parancsok a szomszédos programozási térbe.

A blokkok különböző kategóriákba vannak besorolva attól függően, hogy milyen célra lehet használni őket.

A kategóriákat jellemzően különböző színekkel különböztetik meg.

   

2.Programozási tér (kódterület):

Itt jelennek meg az egyes szereplők feladatai. Azaz maga a program.

 

3.Jelmezek, hangok:

Itt szerkeszthetők a szereplőhöz tartozó jelmezek és hangok.

 

4.Játéktér:

Itt látszik a kész program.

 

5.Szereplőlista:

Itt látszik az összes szereplő kicsinyített képe.

 

Blokkok másolása:

jobb egérgombbal kattintás a blokkon / duplikálás
 

Paraméter:

Blokk belsejébe beírt szám. pl. előre (10)
A paraméter nem mindig számot jelöl, akár szöveg is lehet. pl. mondd: Szia! 2 másodpercig